miercuri, 9 martie 2016

Suveniruri cu si de suflet



Romania este tara in care traditia strabuna inca nu a disparut. Indiferent de vremurile grele prin care trecem cu totii, neamul nostru va avea mereu ce arata atat turistilor, cat si celor care locuiesc in tara. Istoria, peisajele, traditiile si obiceiurile nu trebuie uitate. Avem datoria sa mentinem aceste lucruri la cel mai inalt nivel.

Cei care aleg sa treaca granitele tarii fie din interes de serviciu, fie din motive personale se gandesc mereu la cei de acasa, la ceea ce lasa in urma, chiar daca este vorba de o perioada scurta de timp sau de una mai indelungata.
In acest sens, aeroporturile din Bucuresti, Sibiu, Targu-Mures, Timisoara, Craiova si Cluj-Napoca dispun de magazine special amenajate cu suveniruri si produse traditionale romanesti. Astfel, cei care doresc sa faca un cadou celor care vor trece granitele tarii noastre sau vor un simbol reprezentativ pe durata calatoriei, pot alege din gama variata de produse puse la dispozitia tuturor, incepand de la mici obiecte, precum brelocuri, pixuri, agende, pahare, magneti de frigider etc., pana la farfurii, haine populare si nu numai.
Totodata, aceste magazine vizeaza si colectionarii sau iubitorii de arta traditional romaneasca, intrucat toate produsele sunt confectionate de catre mesterii populari, cei care cultiva in continuare traditia strabuna a neamului nostru.

De un astfel de magazin am avut parte sa vad in Aeroportul International Henri Coandă din Otopeni. Acolo am vazut un intreg univers al traditiei romane, transpus prin produse cu desing modern si contemporan. Cei de la Art&Craft Design sunt initiatorii acestor magazine, urmarind promovarea si pastrarea valorilor traditionale romanesti. Arta populara este reprezentata prin diverse colectii Art&Craft, fiecare model fiind realizat cu migala si avand o incarcatura emotionala specifica. De altfel, in Aeroportul International Henri Coandă din Otopeni, in anul 2003 a luat nastere magazinul Art&Craft.
Nu m-am putut abtine sa nu cumpar un cadou pentru prietena mea care tocmai pleca din tara. Am optat pentru un suvenir care sa-i aminteasca atat de mine, cat si de toti cei dragi pe care ii lasa in urma. Asa ca am ales o cana mare din ceramica personalizata cu diverse imagini din Romania, pentru ca in fiecare dimineata cand isi bea cafeaua sa se gandeasca cu drag la toti cei de acasa. Avand inscriptionat textul “Memories from Romania” am atins exact punctul sensibil al prietenei mele, fiind prima calatorie in afara tarii noastre.   
In cazul in care as avea posibilitatea sa creez un suvenir, as opta catre rame foto personalizate cu cele mai importante obiective turistice din Romania si la care se pot atasa fotografii cu persoanele dragi. Suvenirurile au un rol important atunci cand pleci din tara. Eu am avut unul cand am trecut granita tarii noastre, un breloc cu tricolorul nostru, pe care l-am purtat pe toata perioada calatoriei.
Nu numai ca as darui suveniruri si obiecte de la Art&Craft, as si achizitiona pentru mine personal, mai ales ca exista si un magazin online de se pot cumpara produse traditionale romanesti.

Am scris acest articol pentru Spring Super Blog 2016.

Share Button

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu