miercuri, 16 martie 2016

O altfel de Cenusareasa



Intotdeauna am fost fascinata de vremurile de odinioara, de istoria incarcata cu povesti de dragoste nemuritoare. Inca de mica am visat sa-mi gasesc printul care imi va completa viata. Am visat la o poveste romantica, frumoasa si nebuna pe care sa o povestesc nepotilor mei. 
O poveste de iubire trebuie sa contina atat momente frumoase, cat si moment mai putin placute. Trebuie sa aiba un izvor de declansare puternic in sentimente sincere si adevarate. Si mai presus de toate, trebuie sa aiba actorii potriviti si meniti sa o duca la un happy end.
Sa luam ca exemplu de urmat povestea Cenusaresei. Cu totii o stim, insa nu multi au inteles-o pe deplin. Modernismul a dezvoltat conceptia si atitudinea asupra acestei idile concepute printr-o magie. Nu de putine ori am auzit cum fetele se viseaza a fi mici printese, insa mi-a fost dat sa aud si versiunea celor care isi doresc sa traiasca povestea de dragoste a Cenusaresei. Exista multe fete care chiar duc tipul de viata asemanator celui din poveste, tocmai de aceea viseaza la evadarea catre fericire, dorindu-si sa fie salvate de un minunat print.
La un moment dat, m-am gandit cum ar fi fost povestea Cenusaresei in zilele noastre. Cum ar fi trait ea in era thnologiei avansate si cum s-ar fi descurcat fara magia de care a avut parte in vremurile acelea? Nu e greu de inchipuit o asemenea istorioara.  Pana in momentul in care Cenusareasa ajunge la bal, cu totii stiti detaliile. Eu vreau sa punctez acel moment prin prisma modernismului in care traim. Nu vreau sa insir o poveste de dragoste, vreau sa ofer doar cateva detalii despre diferentele care se regasesc intre vremurile de odinioara si prezent, luand-o ca model pe Cenusareasa.
 Daca Cenusareasa ar fi trait in vremurile noastre, cu siguranta ar fi cautat pe internet oferte pantofi dama inainte sa plece la bal. Magia de care a avut parte ar fi reprezentat numeroasele posibilitati de cautare a fiecarui detaliu in parte.
Intr-adevar, miezul povestii sta in magie, insa vremurile noastre sunt fermecate de magicianul Google, de unde Cenusareasa si-ar fi achizitionat o pereche de pantofi stiletto Red Queen.  Alaturi de rochia aleasa, pantofii ar fi transformat-o imediat intr-o printesa minunata, impresionand pe toti participantii de la bal.

Cenusareasa moderna exista printre noi. Este in fiecare femeie ce viseaza la o nunta frumoasa, purtand o rochie de printesa si o pereche de pantofi fermecati. Acum ma gandesc la urmatorul lucru: ce ar face Cenusareasa moderna daca si-ar pierde pantoful la cel mai important eveniment din viata ei? Ar fugi acasa si ar uita de tot sau ar da o fuga la ce mai apropiat magazin cu pantofi? Cu siguranta ultima varianta. Nimeni nu si-ar mai permite sa piarda vremea cautand acul in carul cu fan cand exista un magazin pantofi Carmine Shoes, iar Cenusareasa cu siguranta ar fi de acord cu mine aici. Pana vine printul cu pantoful pierdut, ea si-ar alege chiar mai multe perechi de de pantofi din acest magazin.

Cu alte cuvinte, atunci cand vine vorba de pantofi, doamnele si domnisoarele nu zabovesc dupa barbati pentru a-si primi ceea ce isi doresc. O fuga la magazin sau o comanda online reprezinta cea mai mare diferenta dintre Cenusareasa si femeia moderna din zilele noastre. 







Am scris acest articol pentru Spring Super Blog 2016

Share Button

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu