luni, 30 septembrie 2013

Cauti o solutie pentru iarna in privinta unor centrale ieftine ?


     Deja se simte cum vine iarna. Nu mai tine nici vremea de afara cu criza ce ne tot acapareaza. Evident, vremurile s-au schimbat. Se tot vorbea de incalzirea globala. Doar vorbe. Afara, la 1 octombrie este frig de zici ca este 1 decembrie. Cu totii cautam sa avem confortul cel mai potrivit macar in propria casa, daca nu afara sau la locul de munca. Cu totii cautam cea mai buna solutie in ceea ce constau centralele termice. Oare vrem sa detinem controlul asupra a tot ceea ce vrem. Despre asa ceva este vorba? Vrem ca la noi acasa sa fie cel mai bine. Vrem ca atunci cand venim de la serviciu sau dintr-o simpla iesire sa gasim in casa caldura care sa ne faca fericiti.
     Faptul ca obisnuitele centrale termice consuma energie electrica exagerat de mult, centrala ups este contrariul. Oamenii din ziua de azi cauta economisirea fiecarui banut, cauta confortul ieftin si bun, cauta ceea ce este mai bun pentru buzunarele lor aproape goale. Este mai greu, insa nu imposibil. Ceea ce nu costa este o simpla cautare a produsului cel mai bun si cel mai potrivit in functie de costuri si utilitate.
     In caminul studentesc unde m-am mutat de cateva saptamani, caldura si apa calsa se lasa asteptate. Eu una m-as muta imediat intr-un apartament, unde sa-mi pot construi eu confortul necesar, mai ales acum, pe timpul cel mai friguros.  Insa, pentru ca resursele mele financiare nu sunt atat de mari precum ma asteptam, va trebui sa ma acomodez acesot conditii. Se preconizeaza ca peste doua saptamani sa avem caldura. Doamne-ajuta ! zic eu.
     Am ales sa nu ma mut intr-un apartament din cauza chiriei foarte mari, pentru ca problema caldurii mi-as rezolva-o repede cu o centrala ups.  Nici nu am vrut sa impart apartamentul cu alti ‘chiriasi’, intrucat acea locuinta nu este o camera de camin in care poti fuma si bea oricand, fara sa iti pese. In camin exista alte persoane care fac zugravesc si fac curatenie.
     Problema caldurii scumpe timp de iarna va aparea pe toate posturile de televiziune, la toate buletinele de stiri. Evident, se vor accentua costurile extraordinar de mari. De ce sa nu fie aleasa solutia cea mai optima romanului ? Ca doar ne plac lucrurile ieftine si bune. 

     Economia este pe rimul loc in Romania, desi nu ne place sa recunoastem. Ne tot invartim intr-un cerc al lucrurilor inutile, doar ca sa parem ca suntem cei mai cei. Ne plac lucrurile scumpe cu care sa ne afisam, insa noi in cara murim de cald. Asta este romanul. Trebuie sa ne ridicam un semn de intrebare in legatura cu tarile care stiu cum sa faca fata anotimpului friguros, sa luam exemplul. Dar, mai intai, sa ne uitam la produsele noastre, intrucat nu au fost concepute fara niciun rost.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu