luni, 3 iunie 2013

Evoluţia blogging-ului



La început, blogging-ul a fost creat doar pentru schimbul de idei şi păreri, iar evoluţia acestuia a fost destul de lentă în România, faţă de alte ţări.

Cu timpul, blogging-ul a cunoscut noi oportunităţi, de la crearea de comunităţi online până la o nouă modalitate de publicitate.

Atunci când spunem „publicitate” ne gândim la advertoriale şi cum reuşesc companiile să-şi listeze site-ul pe primele locuri în motoarele de căutare. Dacă este nevoie să facem, din nou, o comparaţie, România sta destul de slab la acest domeniu, fiindcă termenul de „advertorial” nu este prea cunoscut.

Multe companii, când sunt contactate de bloggeri care le oferă publicitate online prin această metodă, refuza categoric orice fel de colaborare, în primul rând, pentru faptul că nu ştiu cu ce se mănâncă această nouă oportunitate.

În America, aceasta a ajuns cea mai utilizată metodă de a promova o companie sau produsele acesteia. Publicitatea pe internet a depăşit, în sondaje, publicitatea la televizor.

Cu trecerea anilor, s-au deschis nenumărate platforme pentru blogging, fiecare oferind ce e mai bun pentru a atrage oameni pe platformă, iar subiectul acesta îl voi dezbate mai pe larg.

O dată cu crearea mai multor platforme a apărut şi competiţia, iar în felul acesta, providerii caută de fiecare dată să aducă ceva nou, atractiv şi folositor pentru un blogger.

Dar fiecare platforma are plusuri şi minusuri, vorbind despre: popularitate, design, compatibilităţi widget-uri, „căpătarea” de pagerank şi altele.

Evoluţia unui blogger constă în crearea unui content de calitate dar şi promovarea conţinutului prin diferite metode. Cea mai folosită metodă de a promova content-ul unui blog îl reprezintă distribuirea pe reţelele de socializare.

Astăzi, întâlnim pe Facebook diferite grupuri create pentru bloggeri pentru a-şi promova conţinutul.

Dar blogging-ul nu a rămas doar în acest punct, ci a devenit şi o modalitate de cunoaştere a unor noi oameni şi astfel, multe prietenii s-au legat între bloggerii romani.

Mulţumesc Andreea pentru că mi-ai oferit oportunitatea de a scrie acest articol pentru blogul tău şi îţi urez succes în tot ce îţi propui să faci.

Eu sunt Dragomir Mihai-Viorel şi sper să vă placă ceea ce am scris. Vă pup :*

5 comentarii:

Andreea Tincu spunea...

In primul rand, felicitari pentru tema aleasa si multumesc ca m-ai ales pe mine pentru a te gazdui.
In al doilea rand, sa vorbim despre blogging. E adevarat ca in Romania putine sunt posibilitatile de promovare prin blogging, insa cine o face o face foarte bine. Apoi, cand vorbim despre advertoriale, putini sunt cei care stiu ca acestea sunt foarte importante in cresterea PR-ului unui blog. Asa cum ai spus si tu, s-au dezvoltat diverse platforme care au venit in ajutorul bloggerilor in functie de preferintele fiecaruia. Chiar daca suntem o tara mica, bloggerii romani stiu sa faca treaba buna pentru a dezvolta aceasta comunitate.
Evident ca s-au legat si prietenii, asta spun din proprie experienta. Eu sper ca blogging-ul sa se dezvolte mai mult, pentru ca este un lucru foarte bun pentru toti cei care iubesc sa scrie si nu numai.

vioreld spunea...

Ai perfecta dreptate. Insa daca evolutia merge cu acelasi procentaj ca pana acum, va trebui sa treaca o perioada destul de lunga ca blogging-ul romanesc sa se ridice macar la sfert,ca nivel, la blogging-ul american.

Andreea Tincu spunea...

@ Viorel
Asta sigur nu se va intampla pre curand, pentru ca romanii nu stiu prea multe despre blogging, doar cei in domeniu. Totusi, ne ramane speranta!

vioreld spunea...

mda...traim cu speranta ^_^
Speranta moare ultima, dar sigur moare :)) Cand o sa am barba alba si vreo 80 de ani, o sa-mi pun nepotu' sa-si faca un blog sa-mi spuna daca au mai evoluat lucrurile =))

Andreea Tincu spunea...

@ Viorel
Nepoti??? Vom ajunge la stranepoti pentru a se realiza aceasta minune in Romania :))

Trimiteți un comentariu